Peugeot 508 -mallistoon esitellään nelivetoinen dieselhybridi

Peugeotin 508-mallisarjaan esitellään syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä kolmas malli. Uudessa 508 RXH:ssa yhdistyvät hybridi- ja nelivetotekniikka.

Vaikka uuden RXH:n lähtökohtana on 508-mallisarja, sillä on täysin oma persoonallisuutensa. Uutuuden ulkonäön perustan synnyttävät 18-tuumaiset pyörät, 50 milliä kasvanut maavara sekä lokasuojien levikkeiden ja erilaisen keulan yhteisvaikutus.

Autossa on runsaasti hienoja yksityiskohtia, kuten alumiinin käyttö korissa, led-huomiovalojen uusi ilme ja muusta mallisarjasta erottuva Brun Calern -väri.

508 RXH:n sisustus on sopusoinnussa ulkonäön kanssa korostaen auton yksilöllisyyttä ja ylellisyyttä. Ohjaamossa käytetään korkeatasoisia materiaaleja, kuten harjattua alumiinia ja kuparilla päällystettyjä listoja. Verhoilumateriaalina on laserkaiverruksin koristeltu alcantara. Vakiovarustelistalta löytyvät mm. älyavain, sähköiset etuistuimet, heijastusnäyttö, panoraamakatto ja navigointi.

Peugeot 508 RXH:ssä voimalinjana on HYbrid4, jossa yhdistyvät vähän kuluttava 163 hv:n (120 kW) HDi-dieselmoottori ja 37 hv:n (27 kW) sähkömoottori. Eteen sijoitettu dieselmoottori ja taka-akselin sähkömoottori on yhdistetty toisiinsa elektronisesti. Maksimivääntö on 450 Nm.

Hybridi suo mahdollisuuden ajamisen vapauteen neljän eri vaihtoehdon välillä. Autolla voi ajaa auto-ohjelmalla elektroniikan ohjatessa valintaa moottorien välillä. Kaupungissa pystyy liikkumaan lyhyehköjä matkoja pelkästään sähkömoottorin avulla. Auton urheilullisen ohjelman valitsemalla moottoreista otetaan koko ajan käyttöön suurin mahdollinen teho. Liukkaalla ja pahoissa paikoissa voi kytkeä päälle nelivedon, jolloin molemmat moottorit antavat koko ajan voimaansa.

Uutuuden parhaisiin ominaisuuksiin kuuluvat sen kokoon ja suorituskykyyn nähden erittäin alhainen polttoaineen kulutus ja päästöt. Yhdistetty kulutus on vain 4,2 l/100 km ja CO2-päästö alle 109 g/km.

Peugeot 508 RXH tulee myyntiin ensi keväänä.

Teknari

comments powered by Disqus