Mustang-ajelulla Emma Kimiläisen kanssa: “En kaipaa liikenteeseen kovin urheilullista autoa”

Teknavin tv-ohjelmassa (ma 16.4. klo 22.35 MTV3) tutustutaan jälleen yhteen kovaan suomalaisen huippukuskiin. Tällä kertaa samassa paketissa on paitsi taitoa myös naiskauneutta, kun Emma Kimiläinen ottaa kyytiin Teknavin toimittajan Mia Pelttarin.

Valitse kaikki tarvitsemasi autoilun palvelut edulliseen kuukausihintaan.

Klikkaa All In One >>>

Emma ajelee Ford Mustangin 2,3-litraisella EcoBoostilla. Kokenutta kilpakuljettajaa ei kuitenkaan haittaa, ettei alla ole V8-huippuversiota.

– Pääsen ajamaan radalla paljon, joten en kaipaa liikenteeseen kovin urheilullista autoa, Emma kertoo ajelun lomassa.

Emma aloitti kilpauransa kartingissa jo kolmevuotiaana. Menestystä sen jälkeen on tullut eri formulaluokissa sekä Pohjoismaisessa STCC-sarjassa. Viime vuonna Kimiläinen kilpaili V8 Thunder Cars NEZ-sarjassa saavuttaen sarjan neljännen sijan. Uusin aluevaltaus löytyy Electric GT -sarjasta, missä Kimiläinen ajaa Teslan huippumalli P100D:llä.

Mia Pelttari hyppää Emma Kimiläisen Mustangin kyytiin kauden neljännessä jaksossa.

– Me ajetaan ensimmäiset vuodet Tesloilla kilpaa, mistä on tehty kilpaversiot. Myöhemmin sinne saa tuoda minkä tahansa kilpa-auton, joka on täyssähköinen ja täyttää GT-standardit.

Huippukuskilla on kuitenkin omat heikkoutensa liikenteessä. Kun ajaminen sujuu liiankin tottuneesti, kiinnittyy huomio usein toisaalle. Heikoksi kohdakseen liikenteessä Emma nimittääkin moneen asiaan keskittymisen samaan aikaan.

– Multitasking, ei tarvi kiinnittää huomiota ajohallintaan, joten ajaminen on niin sanotusti luppoaikaa, ja aikaa muulle tekemiselle.

Emma Kimiläinen vierailee Teknavin 15. tv-kauden neljännessä jaksossa, joka esitetään maanantaina 16.4. klo 22.35 MTV3-kanavalla. Uusinnat keskiviikona 18.4. klo 14.00, lauantaina 21.4. klo 17.00 ja maanantaina 23.4. klo 13.30 MTV3.

Tunnelmia kauden 4. jaksosta näet alapuolelta

Lue lisää uudistuneesta Ford Mustangista:
Koeajossa Ford Mustang 2,3 EcoBoost – Amerikan meininkiä aiempaa taloudellisemmin
Ensituntuma: Uusi Ford Mustang 5,0 V8 – entistäkin vakuuttavampi