Luonnoskuvissa Bemarin pienin farkku

BMW jatkaa mallistonsa uusimista lähivuosina tärkeiden 3- ja 5-sarjojen osalta. Vuonna 2018 on vuorossa 3-sarjan farmarimallinen Touring, jonka pellin alta tulee löytymään vaihtoehtoja taloudellisesta kolmisylinterisestä aina tunteita herättävään kuusisylinteriseen.

3-sarja edustaa BMW:n perinteistä mallistoa, eikä sen ulkomuotoon ole luvassa liian radikaaleja muutoksia. Korin mittasuhteet säilyvät nykyisen kaltaisena ja 3-sarjalainen on edelleen Bemarin pienin perinteinen farmari. Ilmeeseen tuodaan luonnollisesti raikkautta pienten vivahteiden avulla. Enemmän on tapahtunut pinnan alla, sillä myös tulevassa 3-sarjassa hyödynnetään 7-sarjassa nähtyä Carbon Core -rakennetta. Tällä teräksen, alumiinin ja hiilikuidun kevyellä yhteisrakenteella 3-sarjan kokonaismassaa saadaan tiputettua noin 100 kiloa.

Tämän samaa tekniikkaa hyödyntävän rakenteen lisäksi 3-sarja jakaa totuttua enemmän myös 5-sarjan kanssa. Molemmat autot hyödyntävät nimellä 35up kulkevaa modulaarista pitkittäismoottoreille tarkoitettua perusrakennetta. Tämän myötä 3-sarja tulee saamaan myös isommissa malleissa nähtävät turvallisuusteknologiat ja esimerkiksi aktiiviset ajoavustimet, jotka ovat askel kohti automatisoitua autoilua.

Moottorivalikoima tulee noudattelemaan nykyisen malliston linjoja. Aloitusmallina toimii kolmisylinterinen 1,5-litrainen turbomoottori. Farmarimalli saa tämän hetken tiedon mukaan myös M3-logon takaluukkuunsa, kun pellin alle istutetaan noin 500-hevosvoimainen voimanpesä. Näiden välimaastoon tulee tarjolle perinteisempiä neljä- ja kuusisylinterisiä bensiini- sekä dieselmoottoreita. Hybriditekniikan istuttaminen farkkukoriin on vielä hieman epävarmaa.