Kumipallo4000 pyörähti liikkeelle - katso kuvakooste lähdöstä!

Se voi kuulostaa vitsiltä, mutta se ei ole sitä. Teknavi kävi paikan päällä selvittämässä, mistä Kumipallo4000-tapahtumassa on kyse.

Kumipallo4000 järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2013. Tapahtuma sai alkunsa Malmin lentokentällä järjestetyn Malmi Air & Motor Show -tapahtuman jälkimainingeissa, kun kaveriporukka halusi lisää autoiluun liittyviä tapahtumia.

- Nimeä mietittäessä halusimme tehdä jotain isompaa kuin Gumball3000 ja päädyimme sen myötä nimeen Kumipallo4000, kertoo tapahtumassa alusta lähtien mukana ollut Juhani Salo.

Lähtöpaikalla oli luonnollisesti myös naiskauneutta​
Lähtöpaikalla oli luonnollisesti myös naiskauneutta​

Ensimmäisen kerran tapahtuma järjestettiin vuoden 2013 elokuussa ja silloin mukana oli 9 autoa. Neljän päivän matka suuntautui jäämerelle ja sieltä takaisin. Viime vuonna tapahtuma kasvoi huomattavasti isommaksi ja kesä-heinäkuun vaihteessa reissuun starttasi 23 autoa. Reitti kiersi pohjoisen kautta Ruotsiin ja Tukholman kautta takaisin Suomeen.

Kolmannen kerran järjestettävään tapahtumaan tavoiteltiin tänä vuonna mukaan 30 autoa. Muutaman peruutuksen vuoksi määrä jäi hieman vajaaksi, mutta järjestäjät ovat tyytyväisiä osanottoon. Tapahtumaan on ollut avoin ilmoittautuminen ja osallistuminen maksaa 500 euroa. Järjestäjät ovat myös pidättäneet oikeuden päättää mukaanlähtijät maksimimäärän ylittyessä. Tärkeimpänä sääntönä on, että auton tulee täyttää urheiluauton tai GT-auton määritelmä.

Liikkeellelähtö tapahtui tänä vuonna Vantaalta kauppakeskus Flamingon parkkipaikalta. Reitistä ei ole tarkempaa tietoa eikä sitä kerrota osallistujillekaan kuin etappi kerrallaan. Kokonaismatkaa kertyy noin 2800 kilometriä ja päätepiste on tänä vuonna Pietarsaaressa, jossa osallistujien on tarkoitus olla tulevana lauantaina 4.7.

Teknavi toivottaa turvallisia kilometrejä kaikille Kumipallo4000-tapahtumaan osallistuville!

  • Porsche 911 GT2
  • Dodge Challenger SRT
  • Porsche 911 Carrera S
  • Honda NSX
  • Lamborghini Gallardo
  • Lamborghini Gallardo
  • Ferrari 360 Modena
  • Järjestäjäporukkaan kuuluvat Jaakko Kylämarkula, Markus Piironen, Juhani Salo, Sebastian Ratu, Juuso Kaitila ja Jermu Numminen
  • GT2:n perä oli kokenut muutoksia
  • Maserati GranCabrio
  • 911 Turbo, Gallardo ja MB CL
  • BMW M3
  • Honda NSX-R
  • Ei ihan tavallinen taksi
  • Paikalla oli useampia Ferrareita

 

comments powered by Disqus