Harley-Davidsonin koeajokampanja kalastelee uusia harrastajia

Uusia moottoripyöriä rekisteröitiin viime vuonna vain reilut 3 000, kun vielä kymmenen vuotta sitten myyntiluvut olivat yli 11 000 pyörää vuodessa. Hetken näytti jo siltä, että myynti tulee sukeltamaan entisestään, kun uhkaava moottoripyörävero kummitteli vielä helmikuun mottoripyörämessujen aikaan. Uhkakuvat väistyivät ja nyt moottoripyöräkauteen ennustetaan nousua monen vuoden laskun jälkeen. Totuus kuitenkin on, että laji kaipaa uutta verta ja uusia innokkaita harrastajia.

Harley-Davidson on lähtenyt tavoittelemaan asiakkaita uudella koeajokampanjalla. Tarkoitus on tavoittaa innostusta moottoripyörämatkailuun houkuttelemalla pyöräkuumeisia motoristeja ja uusia motoristeja.

Pyöräkuumetta pahentavan koeajoelämyksen lisäksi ajaja osallistuu kilpailuun, missä porkkana on normaalia hieman suurempi. Voittaja saa nimittäin omakseen 5 000 euron matkakassan kesän pyöräreissulle. Elämänsä ajomatkan kahdelle voi toteuttaa missä päin maailmaa tahansa. Koeajo pitää suorittaa keväällä ja kisaan voi osallistua koeajamalla minkä tahansa uuden Harley-Davidson Touring-moottoripyörän.

Kisakupongin lisäksi koeajolla pääsee tyypittämään Harley-Davidsonin matkapyörämalliston uutuudet. Malliston jokaisen pyörän voimanlähteenä on uusi Milwaukee-Eight-moottori, johon luvataan uudenlaista voiman tuntua, huippunopeutta ja kiihtyvyyttä. Koeajolla saa tyypit myös muista parannuksista, kuten uudistetusta jousituksesta, uusista yhdellä kädellä avattavista sivulaukuista sekä tietyissä malleissa olevasta Boom!-äänijärjestelmästä. Matkapyörämallistosta löytyy valikoimaa klassisesta Road Kingistä hot-rod baggereiden innoittamaan Street Glideen ja luksusmatkapyörää etsiville tarjolla on Ultra Limited. 

Lue myös:
Moottoripyörämessut pärähtivät käyntiin – laji kaipaa uusia harrastajia